وعده‌های غذایی سالم و حمایت راهبردی در تغذیه، راهی برای کمک به مبتلایان به دیابت نوع 2

 20 دسامبر 2017- بر اساس یک بازنگری از مطالعات موجود ارائه مداخلات تغذیه‌ای، راه پیش رو برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 است. در این تحقیق هزاران مطالعه که در طول 42 سال انجام شده بود، آنالیز گردید تا مشخص شود که کدام روش درمانی بهترین نتایج را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به ارمغان می‌آ‌ورد و به تغییر رفتارهای این افراد کمک می‌کند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافتند مداخلاتی که بهترین نتایج را به بار می‌آورند، مداخلاتی هستند که در آنها وعده‌های غذایی سالم به افراد ارائه شده و شرکت کنندگان به طور منظم با یک متخصص تغذیه در تماس هستند و از او کمک می‌گیرند.

 نویسنده‌ی ارشد این تحقیق Kevin Cradock و محقق مرکز پژوهش ایرلند در دانشگاه ملی ایرلند  گالوی (NUI Galway) گفت: تغییر محیط غذایی یکی از کلیدهای درمان دیابت نوع 2 است، قبل از تغییر محیط غذایی باید به دقت به غذاهایی که این افراد می‌خورند و تأثیراتی که بر آنها می‌گذارد، توجه کنیم.

 این تیم تحقیقاتی به سه گروه اصلی از شرکت کنندگان، 3 تکنیک کلیدی را که می‌تواند به تغییر نگراش آنها به غذا کمک کند، پیشنهاد کردند: بازخورد رفتاری، حل مشکلات، مقایسه‌ی خود با دیگران.

پرفسورHeather Gainsforth استادیار UBC در دانشکده‌ی بهداشت وعلوم ورزشی Okanagan گفت: بدون دریافت حمایت از طرف تیم درمان، تغییر رفتار به سرعت شکست می‌خورد، ما باید درجستجوی راه های بهتری برای حمایت از افراد مبتلا به دیابت باشیم.

 ممکن است تهیه‌ی غذا و کنترل محیط غذایی به نظر غیر ممکن برسد، با این حال، ما باید امکان  فراهم نمودن غذاهای سالم را بررسی کنیم، سپس دستورالعمل و بازخورد بیماران برای نحوه‌ی انتخاب و خرید اقلام را برای تهیه‌ی غذاها دنبال نماییم. این رویکرد بتدریج می‌تواند از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای تهیه‌ی غذاهای سالم به طور مستقل حمایت کند.

نتایج این مطالعه‌ در مجله‌ی Diabetes Care منتشر شد.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/dec/healthy-meals-and-support-recommended-to-help-people-with-type-2-diabetes-99233640.html